W3vina.COM Free Wordpress Themes Joomla Templates Best Wordpress Themes Premium Wordpress Themes Top Best Wordpress Themes 2012

برای نخستین بار در جهان: متخصصان ایرانی بی اختیاری ادرار را ازطریق سلول های بنیادی درمان کردند

برای نخستین بار در جهان: متخصصان ایرانی بی اختیاری ادرار را ازطریق سلول های بنیادی درمان کردند

دی ۲۸, ۱۳۹۲

پژوهشگران متخصص گروه ارولوژی و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نخستین بار در جهان موفق به درمان بیماری بی اختیاری ادرار با استفاده از «سلول های بنیادی خون محیطی» شدند.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد: استفاده از سلول های بنیادی در درمان بی اختیاری ادراری توسط دکتر «ملیحه کشوری» دانشیار گروه ارولوژی و دکتر «داریوش حمیدی علمداری» استادیار گروه بیوشیمی این دانشگاه بر روی ۱۰ بیمار و در مدت سه سال در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انجام شده است.
عضو گروه بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره به ایرنا گفت: در این روش با گرفتن ۱۰۰ سی .سی خون از بیمار سلول های بنیادی به همراه فاکتورهای رشد پلاکتی جداسازی شده و به اطراف مجرای مثانه بیمار تزریق می شود.
دکتر داریوش حمیدی اظهار داشت: هم اینک از سلول های بنیادی و از بیوپسی ماهیچه و بافت چربی برای درمان بی اختیاری ادراری در کشورهای پیشرفته استفاده می شود اما استفاده از «سلول های بنیادی خون محیطی» در درمان این بیماری برای نخستین بار در دنیا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.
این پزشک متخصص گفت: استفاده از خون محیطی کمترین میزان تهاجمی را نسبت به سایر روشها              در پی دارد.
وی کاهش مدت زمان دوران نقاهت بیمار از دو تا سه هفته به کمتر از ۲۴ ساعت، کاهش چشمگیر دردهای ناشی از جراحی باز، کاهش مدت زمان بستری بیمار و کاهش خطرات ناشی از عفونت را از جمله مزایای این روش درمانی جدید عنوان کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: بر اساس آمارها میزان ابتلابه بیماری بی اختیاری ادراری در کشورهای اروپایی و آمریکایی ۱۰ درصد است اما با توجه به زایمان های متعدد زنان و تغذیه نامناسب این میزان در ایران ۲۰ تا ۳۰ درصد برآورد می شود.

منبع : روزنامه کیهان