W3vina.COM Free Wordpress Themes Joomla Templates Best Wordpress Themes Premium Wordpress Themes Top Best Wordpress Themes 2012

تجویز بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها در کشور، میکروب‌ها را قوی کرده است

خبرگزاری تسنیم:دبیر اجرایی دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال گفت:تجویز و مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها مشکل ساز شده است،زیرا به دلیل تجویز زیاد این داروها مقاومت میکروبی ایجاد شده است. براین اساس دهمین همایش انجمن عفونی اطفال ۲۸ آبان برگزار می‌شود. نسخه قابل چاپ به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، پرویز طباطبایی از برگزاری دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال و ششمین بزرگداشت استاد دکتر سید احمد سیادتی از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ آبان ماه سال جاری با حضور ۴۰۰ فوق تخصص عفونی اطفال، متخصصین کودکان، پزشکان عمومی، متخصصان عفونی بزرگسال در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران خبر داد.

طباطبایی با بیان اینکه فوق تخصص‌های عفونی از شهرهای مختلف کشور طی این سه روز در تهران گرد هم می‌آیند، عنوان کرد: مباحث عام و فراگیر جامعه و در عین حال نو و جدید در این کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرند، ضمن آنکه تلاش می‌کنیم اشکالات و چالش‌های پزشکان را در این حوزه برطرف کنیم.

وی به یکی از مشکلات جامعه اشاره و بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تجویز و مصرف بی‌رویه داروهای آنتی‌بیوتیک هستیم. توصیه ما استفاده کمتر از آنتی‌بیوتیک‌هاست. زیرا به دلیل تجویز زیاد این داروها مقاومت میکروبی ایجاد شده است.

دبیر اجرایی دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال و ششمین بزرگداشت استاد سید احمد سیادتی با اشاره به اینکه مقالات مختلفی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که مورد تبادل نظر قرار می‌گیرند، گفت: ۱۰ امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در این کنگره اختصاص یافته است.

وی به برپایی نمایشگاه عرضه تجهیزات و داروها در حاشیه کنگره اشاره و عنوان کرد: شرکت‌های دارویی مختلفی در این نمایشگاه غرفه دارند و داروهایشان را در معرض دید شرکت‌کنندگان می‌گذارند.

به گفته دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال و ششمین بزرگداشت استاد سید احمد سیادتی؛ ارتقای سلامت جامعه از جمله اهداف اصلی برگزاری این کنگره است.