W3vina.COM Free Wordpress Themes Joomla Templates Best Wordpress Themes Premium Wordpress Themes Top Best Wordpress Themes 2012

داروهای تقویتی عاملی مهم در ایجاد سنگ کلیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: داروهای تقویتی مانند ویتامین D یکی از عوامل مهم در ایجاد سنگ کلیه در کودکان محسوب می‌شوند.
دکتر “حبیب‌الله موسوی بهار” در گفت‌وگو باایسنا،افزود: عوامل دیگری مانند اسهال و استفراغ که موجب کمبود آب در بدن شده و همچنین بیماری‌های عفونی و درمان‌هایی که باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود، در ایجاد سنگ کلیه در کودکان موثر هستند.
وی با اشاره به علائم سنگ کلیه در کودکان اظهار کرد: عدم رشد، بی‌اشتهایی، عدم وزن گیری، دردهای مبهم و پراکنده شکمی همراه با ورم و تغییر رنگ در ادارار از جمله علائم سنگ کلیه در کودکان است.
موسوی بهار یادآور شد: علل سنگ‌ساز بودن کلیه در کودکان بیشتر ژنتیکی بوده که باید شناخته شود اما در بزرگسالان این علل ناشناخته است.
وی اولین قدم در تشخیص سنگ کلیه را سونوگرافی دانست و افزود: راه‌های دیگر تشخیص این بیماری نیز عکسبرداری‌های رنگی، سی تی اسکن و آندوسکوپی است.
موسوی بهار در بخش دیگری در خصوص سنگ‌ساز بودن کلیه عنوان کرد: اگر فرد بیش از یک بار در سال دچار سنگ کلیه شود، سنگ ساز و اگر بیش از دو یا سه بار در سال به این بیماری مبتلا شود کلیه فرد سنگ‌ساز فعال و یا قهار خواهد بود.
وی تصریح کرد: علل سنگ ساز بودن کلیه ناهنجاری ساختمانی در کلیه مانند نعل اسبی، نا به جا و چرخیده، بیماری‌های ژنتیکی، متابولیکی و اختلال در روند یون‌های خاص مانند کلسیم است