W3vina.COM Free Wordpress Themes Joomla Templates Best Wordpress Themes Premium Wordpress Themes Top Best Wordpress Themes 2012

درمان نشدن بیماری التهابی لگن منجر به ناباروری می شود

درمان نشدن بیماری التهابی لگن منجر به ناباروری می شود

تهران- ایرنا- عضو مرکز درمان ناباروری پژوهشگاه ابن سینا گفت: درمان نشدن به موقع بیماری مزمن التهابی لگن، بیمار را با احتمال ناباروری مواجه می کند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از پژوهشگاه ابن سینا، دکتر سرور اسدی اظهار کرد: عفونت های داخلی لگن سومین گروه از عفونت های شایع در زنان است که درصورتی که درمان نشود، با افزایش گلبول های سفید خون امکان بروز چسبندگی و ایجاد عوارض در داخل لگن را افزایش می دهد و در نهایت منجر به نازایی می شود.

وی به تشریح برخی علایم این بیماری پرداخت و گفت: تب و درد در ناحیه اطراف استخوان لگن، خونریزی غیرطبیعی، درد در حین ادرار کردن از جمله علایم شناخته شده این بیماری به شمار می رود.

اسدی افزود: در صورتی که بیماری التهابی لگن درمان نشود، بیمار در معرض خطر ناباروری، بارداری خارج رحمی، زخم شدن و درد مزمن لگن قرار می گیرد.

عضو گروه تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا در رابطه با علل شایع بیماری التهابی لگن توضیح داد: این بیماری عامل باکتریایی دارد و از گروه بیماری های مقاربتی به شمار می رود.

اسدی در مورد درمان بیماری التهابی لگن گفت: مصرف آنتی بیوتیک با نظر پزشک در رفع این بیماری موثر است.