W3vina.COM Free Wordpress Themes Joomla Templates Best Wordpress Themes Premium Wordpress Themes Top Best Wordpress Themes 2012

رئیس مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت: حل ۱۰۰ درصدی مشکل ۳ میلیون زوج نابارور

رئیس مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در برنامه «ره آورد» رادیو سلامت با بیان اینکه در حال حاضر میزان باروری کشور زیر دو است، این درحالی است که از نظر جمعیت شناسی باید بالای دو باشد، گفت: از نظر بهداشت جهانی و جمعیت شناسان، وقتی جمعیتی زیر میزان باروری کلی است، می‌گویند یک تغییر سلامتی وجود دارد. برای اینکه جمعیت پیر می‌شود و تعداد جوانانش کم می‌شود. در نتیجه پویایی، شادابی و فعالیت‌ها کمتر می‌شود؛ که برای جبران آن باید تمامی دولتمردان و مسئولان کمک کنند تا میزان باروری کشور به بالای دو ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور با پیگیری دو مساله به راحتی می‌توان به مشکل جمعیت و نگرانی‌های حاصل از آن کمک کرد، ادامه داد: یکی از این مسائل، ازدواج جوانان است که در برخی از استان‌ها سن ازدواج ۱۰ سال بالا رفت، یعنی ما ۱۱ میلیون زوج جوان داریم که در آستانه ازدواج هستند و زمان باروری‌شان در حال از دست رفتن است و مشکلات جوانان برای ازدواج شامل مسکن، اشتغال، تحصیلات و … است، که این مشکلات باید با همکاری مسئولان و خانواده‌ها برطرف شود.

مطلق در ادامه مسأله دوم را مسئله نازایی دانست و بیان کرد: در حال حاضر در کشور ۳ میلیون زوج نابارور داریم که خیلی مشتاق بچه دارشدن هستند؛ ولی مشکلات نازایی دارند. از این رو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تلاش کرده است تا مشکلات دارویی آنها را حل کند که ان‌شاء الله این مشکل ۱۰۰ درصد با پوشش بیمه ای حل خواهد شد و ما باید روی پیشگیری اولیه و ثانویه از ناباروری کار کنیم و این ۳ میلیون زوج نیز دارای فرزند شوند.

رئیس مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانم در سال باردار می‌شوند که از این تعداد فقط یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر منجر به داشتن فرزند می‌شوند؛ چرا که برخی از بارداری‌ها باعث از بین رفتن نوزاد یا مادر می‌شود، و یا به بیماری‌هایی در قبل و بعد از بارداری دچار می‌شوند. برای این کار بهتر است بیمارستان‌های ما که دارای بخش زایمان هستند، با هدف بهبود کیفیت خدمات بیمارستانی به ویژه در فوریت‌های مامایی و زایمان، تبدیل به بیمارستان دوست دار مادر شوند، که تشکیل کلاس‌های آمادگی برای زایمان برای مادر و همسران او در دروران بارداری، آماده کردن افراد برای زایمان، کاهش سزارین و کاهش هزینه‌ها از جمله مزایای این بیمارستان‌هاست.