W3vina.COM Free Wordpress Themes Joomla Templates Best Wordpress Themes Premium Wordpress Themes Top Best Wordpress Themes 2012

آنچه که مردان مبتلا به ناباروری باید بدانند

 

ناباروری در مردان می تواند با دهها دلیل ایجاد شود درین مطلب سعی شده است به تعدادی از عوامل ایجاد کننده ان بطور مختصر اشاره شود بیماران محترم می توانند، با رعایت نکات آن از عواملی که موجب ناباروری میشود خودداری نمایند.

خوردنیها: بعضی از مواد غذایی توصیه شده است مصرف نشوند ازین جمله اند: سفیده تخم مرغ، روغن بادام زمینی، روغن نباتی و ترکیبات نفت خام. مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و داروهایی که موجب مرگ اسپرم میشوند.

بیماری ها: به عنوان مثال سرماخوردگی ساده می تواند تا دو ماه در باروری مردان اختلال ایجاد نماید. طیف وسیعی از بیماری ها موجب ناباروری در مردان میشود درین جا به موارد مهم ان جهت آشنایی بیشتر شما اشاره می شود. لازم است در صورتیکه سابقه ابتلا به هر کدام ازین موارد را داشته اید حتما پزشک معالج خود را از آن اگاه سازید تا درمان شما کم هزینه تر و سریعتر صورت پذیرد.

سابقه بیماری هایی چون اوریون، ،بیماری عفونی مجاری ادراری بخصوص اگر با خروج چرک از مجرا باشد، بیماران دیالیزی، بیماری کبدی، بلوغ زودرس، تاخیر در بلوغ، بیماری خونی، دیابت، بیضه نهفته(پایین نیامده)، التهاب پروستات.

اعمال جراحی قبلی مانند هرنی یا فتق، تومور بیضه، جراحی لگنی یا شکمی، شیمی درمانی، رادیوتراپی و رادیوگرافی اخیر

سایر موارد:  مصرف سیگار، حشیش و مواد مخدر، تزریق هورمون های جنسی، استفاده مکرر از سونا و یا وان حمام، کار در محل های گرم و یا در محیط کار فرد در معرض گازهای اروماتیک(گاز شهری)باشد همپنین کارگران صنایع فولاد، سرب و سرامیک محیط کار تاثیر منفی بر باروری دارد. از جمله دیگر عوامل چاقی و اضافه وزن می تواند باعث ناباروری شود. در مطالعات متعدد تاثیر مجاورت موبایل و امواج وایفای بر تولید اسپرم مورد تایید قرار گرفته است.

دکتر محمود فرزین(متخصص اورولوژی)