W3vina.COM Free Wordpress Themes Joomla Templates Best Wordpress Themes Premium Wordpress Themes Top Best Wordpress Themes 2012

عفونت ادراری بیماری شایع در کودکان

عفونت ادراری بیماری شایع در کودکان

دی ۲۸, ۱۳۹۲

یک فوق تخصص ارولوژی کودکان گفت: اگر برگشت ادرار خفیف در کودکان تشخیص داده شود با تجویز آنتی بیوتیک می توان از پیشرفت بیماری و عفونت کلیه و مثانه پیشگیری کرد، اما در صورت پیشرفت به جراحی نیاز دارد.
دکتر علیرضا سینا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که عفونت ادراری یک بیماری شایع در میان کودکان است که به علت وارد شدن میکروب به مجاری ادرار ایجاد می شود، افزود: جنسیت در این بیماری مهم است به طوری که عفونت ادراری در یک سالگی در پسران و بعد از آن در میان دختران شایع تر است.
وی اظهار کرد: در سنین نوزادی و زیر یک ماه، بیماری با علائمی به صورت تب یا کم شدن حرارت بدن، بی حالی، بی اشتهایی، تحریک پذیری، شلی، اسهال، کم شدن حجم ادرار، زردی و از بین رفتن واکنش های نوزادی خودش را نشان می دهد. در سنین بالاتر این مشکل با نشانه هایی مانند تب، بوی بد ادرار، سوزش، تکرر و بی اختیاری ادرار، ایجاد شب ادراری، درد پهلوها و درد در ناحیه زیر شکم، قطع و وصل شدن جریان ادرار و بی قراری حین ادرار است.